EVENEmenten BASISONDERWIJS

Jij organiseert (mee) een onderwijsevenement.
Je zoekt een inspirerende spreker of workshopbegeleider. Iemand waarvan je publiek achteraf zegt: 
dit helpt ons echt vooruit. En het was een belevenis op zich.

Hallo organisator

Jij ziet een onderwijsuitdaging of -probleem in het basisonderwijs en wil hier wat aan doen. Daarvoor zoek je iemand die de juiste kennis en oplossingen in huis heeft.

Bovendien wil je een bevlogen spreker of workshopbegeleider: iemand die je publiek edutaint. Geen saaie uiteenzettingen, maar een wervelende sessie waarin sterke inhoud op een even sterke manier wordt gebracht.

Ook dat die persoon zelf jarenlange ervaring heeft in het basisonderwijs, vindt je publiek belangrijk. Ze voelen het aan elk woord, elke concrete oplossing. ‘Dat is één van ons, iemand die weet waarover die praat.’

Klinkt exact als wat je nodig hebt?


Misschien ben ik wel de spreker of workshopbegeleider die je zoekt.

Wie ik ben en
waarom ik dit doe

Voor welke thema's kunnen we bij jou terecht?

Ik werk veel met schoolteams in uitgebreide, diepgaande trajecten helemaal op maat. Dat levert me een brede en diepe kennis op van een hele waaier onderwijsthema's. De kernthema's waarin mijn expertise het grootst is, zijn:

  • Diversiteit, in de breedste zin van het woord. Dat iedereen anders is, is evident. Daarmee omgaan in de klas is dat niet. Onder andere het M-decreet en veranderingen in onze samenleving maken het er niet makkelijker op. Leraren kunnen geen diversiteitsexperten zijn, maar een basiskennis in de breedte helpt een pak kinderen al veel vooruit. Dan heb ik het niet over grafieken, maar over praktijkgerichte strategieën voor de in de klas. Ook het werken aan persoonsgebonden leerplandoelen kan een onderdeel zijn van dit thema.

  • Onderwijsvernieuwing en het aanpakken van werkdruk, gaan voor mij hand in hand. We zijn niets met het onderwijs van de toekomst als de onderwijsmensen van nu hun job niet volhouden. De gangbare manier van vernieuwen keer ik om. We kijken naar wat jullie al doen. We houden wat goed is, poetsen enkele zaken op en - belangrijk - gooien weg wat niet meer nuttig is. Pas dan kijken we welke vernieuwingen voor jullie interessant zijn. Niet als 'weer iets extra', maar als een invalshoek of een upgrade voor wat jullie al doen. Ik heb onder andere een grote bagage én ervaring in de klas in de thema's blended learning, 21st century skills en ruimtegebruik (Future Classroom).

  • Lesgeven in grootstedelijke context. Wat werkt in de ene school, werkt niet in een andere.  'Plattelandsscholen' en scholen in het midden van een grote stad hebben naast gemeenschappelijke, ook heel andere uitdagingen. Die vragen een andere visie en vaak zelfs een andere manier van lesgeven. 10 Jaar lesgeven in Molenbeek en het begeleiden van heel wat scholen in een gelijkaardige context, leverden me een arsenaal aan strategieën en praktische oplossingen op.

Hoe gaat dat praktisch in zijn werk?

Theaterlezingen, keynote speeches, interactieve workshops: ik heb het allemaal al vaak gedaan en vind het allemaal even leuk.

 

Leraren, directies, zorgcoördinatoren, beleidsmakers: ook alle soorten publiek bezorgde ik al mijn energie en inspiratie. De ene keer aan 10 mensen, een andere keer aan 400 mensen.

Ik werk graag op maat en pas me altijd aan aan mijn publiek. We gaan vooraf in gesprek over wat jij precies wil bereiken en wat ik kan bieden. Op basis daarvan bekijken we samen de praktische kant van de zaak en wat op materieel vlak nodig is.

Wat kost dat?

De standaardprijs voor een op maat gemaakte sessie van maximaal 3 uur is 550 euro, inclusief BTW.

 

Er zijn echter grote verschillen in het soort vragen dat ik krijg. Een standaard uiteenzetting van een halfuurtje vlakbij vraagt uiteraard een pak minder engagement van me dan het samen en op maat uitwerken van een volledige studiedag. Prijzen zijn daarom altijd bespreekbaar.

teamfoto gesneden breed.jpg

Maken we er samen iets geweldigs van?

Contacteer me hier voor alle info.

Steffie