top of page
Theaterlezing -
waar zijn de normale kinderen naartoe?

WAAR ZIJN DE NORMALE KINDEREN NAARTOE?

​

Ons leerlingenpubliek wordt steeds diverser, de zorgnoden steeds groter. Kinderen met uiteenlopende labeltjes, achtergronden, thuissituaties, talenten en noden: ze zitten samen in één overvolle klas.

 

Hoe bied je hen kwaliteitsvol onderwijs

zonder daar zelf aan onderdoor te gaan?

​

Goed onderwijs ís inclusief onderwijs. Tegelijk: de draagkracht van scholen is niet oneindig. Deze theaterlezing rammelt op vrolijke manier met je blik op inclusie, maar houdt het daar niet bij. Je ontdekt je hoe kleine, haalbare keuzes in je klas- en schoolpraktijk niet alleen een wereld van verschil maken voor leerlingen, maar ook jouw werk als professional haalbaar en betekenisvol houden.

Inhoudelijk sterk, voetjes op de grond,

geweldige stijl en heerlijke humor!


Ilse De Block - De opvoedingslijn

Yes, yes en yes! Eindelijk iemand uit de praktijk die dit thema brengt op een manier die energie geeft in plaats van ons plat te slaan. Vandaag al meteen één van je tips toegepast!


Sofie W. - leerkracht

Ik wil je nog eens bedanken. Jij bent de eerste die erin slaagt het thema inclusie echt tot in ons leraarslokaal te krijgen. Sinds je performance (doordachte inhoud én humor - hebben ze hier graag) wordt hier al 3 dagen gediscussieerd over het onderwerp.


Ludwig - beleidsondersteuner

Wat is dit precies?

​

Waar zijn de normale kinderen naartoe? is een lezing over inclusief onderwijs met een pak theatrale elementen. Het is een belevenis die je aan het denken zet en bijdraagt aan een inclusieve mindset. In deze theaterlezing gaan we de uitdagingen van dit moment niet uit de weg, maar focussen we op wat wél kan, op kleine stappen die een groot verschil kunnen maken.

​

10 of 500 toeschouwers, op een evenement, ter vervanging van een vergadering van één schoolteam of op een gemeenschappelijk moment van een hele scholengroep of -gemeenschap: de theaterlezing is zo opgebouwd dat het allemaal kan. Specifieke accenten, bijvoorbeeld in functie van het onderwijsniveau of een specifieke doelgroep (directies, ondersteuners, ...) zijn mogelijk.

​

De interactieve voorstelling op zich duurt liefst minstens anderhalf uur. Een nog meer interactieve versie van 3 uur (met pauze) is mogelijk. De voorstelling kan ook deel uitmaken van een volledige studiedag of trajectbegeleiding​

LDS_6107.JPG

Praktisch

20221019_084125.jpg

Of bel +32 495 20 22 46

Locatie: Een minimale speelruimte van 4 meter breed op 2 meter diep is een vereiste. Hoe groter, hoe liever. De visuals spelen in deze voorstelling een belangrijke rol. Een op de grootte van het publiek afgestemd projectiescherm is dan ook een must.

​

Technisch: Buiten eventuele geluidsversterking en mogelijkheid tot projectie zijn er geen grote technische vereisten. Details worden meegegeven bij reservatie.

​

Prijzen: De prijs voor deze theaterlezing bedraagt minimaal 650 euro (exclusief BTW) en varieert naargelang het soort organisatie en de (vermoedelijke) grootte van het publiek. Vraag even een offerte.

rsz_dsc_0266.jpg
bottom of page